Roses congela els impostos municipals per al 2027 i amplia les bonificacions de la plusvàlua

Ajuntament de Roses
Un moment del ple ordinari de l'Ajuntament de Roses d'aquest mes de setembre, celebrat ahir

Les ordenances fiscals aprovades pel Ple mantenen també congelada la taxa d’escombraries i incorporen una bonificació del 15% de la plusvàlua en determinades herències

El Ple municipal de l’Ajuntament de Roses d’aquest mes de setembre, celebrat ahir dilluns, va aprovar les ordenances fiscals per a l’exercici 2027, que mantindran congelats els impostos municipals i la taxa d’escombraries. La principal novetat serà la incorporació d’una bonificació del 15% de l’impost de plusvàlua en les transmissions per herència d’habitatges que no constituïen la residència habitual de la persona difunta.

Així ho va explicar la regidora d’Economia i Hisenda de Roses, Joana Pérez, en finalitzar el propi Ple, de caràcter ordinari, del mes de setembre, destacant que “el més important és que els impostos no s’han apujat, s’han quedat congelats, com ja fa uns quants anys. La taxa d’escombraries també”.

D’aquesta manera, el consistori rosinc manté per al pròxim exercici la línia dels darrers anys de no incrementar la pressió fiscal pel que fa als impostos municipals.

Més enllà de la congelació, des de l’Àrea d’Economia i Hisenda s’ha dut a terme una revisió acurada del conjunt de les ordenances fiscals amb l’objectiu de simplificar-ne i aclarir-ne el contingut perquè sigui més comprensible per a la ciutadania, com va assenyalar Joana Pérez: “s’ha fet una feina molt exhaustiva de totes les ordenances per fer-ho tot més aclaridor de cara al ciutadà” .

Nova bonificació del 15% en la plusvàlua per herències

La principal novetat introduïda en les ordenances fiscals per al 2027 afecta l’Impost sobre l’Increment de Valor dels Terrenys de Naturalesa Urbana (IIVTNU), conegut popularment com a plusvàlua.

Fins ara, les ordenances ja contemplaven una bonificació del 95% en determinats supòsits vinculats a la transmissió per herència de l’habitatge habitual del difunt. A partir del 2027, aquesta política de bonificacions s’ampliarà amb una reducció del 15% quan l’herència inclogui habitatges que no eren la residència habitual de la persona difunta.

“Ja teníem introduïda una bonificació del 95% quan l’habitatge del difunt era la seva primera residència, i ara hem introduït aquest 15% quan són habitatges que no són els habituals”, va explicar la regidora d’Economia i Hisenda.

Aquesta nova bonificació permetrà, per tant, reduir la càrrega de la plusvàlua municipal en les transmissions mortis causa d’altres habitatges propietat del difunt, més enllà de la seva residència habitual.

Amb l’aprovació de les ordenances fiscals per al 2027, Roses mantindrà congelats els seus impostos municipals un any més, alhora que incorpora aquesta nova bonificació en les herències i revisa la redacció de les ordenances amb la voluntat de facilitar-ne la comprensió i aplicació per part de la ciutadania.