Programa Reallotgem

Roses impulsa un any més la campanya de promoció del plat del pescadors: el Suquet de Peix

Suquet de Peix de Roses
Moment de la presentació de la campanya del Suquet de Peix

Una campanya per difondre aquest valor gastronòmic fins arribar a ser conegut arreu com al Suquet de Roses tal i com ho és ara l’Anxova de l’Escala o la Gamba de Palamós

Un any més, el plat més representatiu de la gastronomia rosinca, agafa protagonisme. Durant la campanya gastronòmica del Suquet de Peix de Roses, que enguany té lloc a la població del 22 d’octubre a l’1 de novembre, 12 restaurants del municipi oferiran aquest plat, posant en valor la qualitat del peix de Roses.

La campanya gastronòmica dedicada al suquet de peix ha esdevingut un clàssic que cada any promociona i posa en valor la restauració local i els productes autòctons com són el peix fresc i els vins de la DO Empordà. Enguany, hi participen 12 restaurants que proposen uns menús molt complets i variats: Avenida, Bitàkora, Ca la Valeria, El mirador de l’Almadrava, El Trull, Falconera, L’Àncora, La Cala, L’Estrop, Roc Fort, Sa Brasa i Santa Llúcia.

Aquests menús, que inclouen entrants, postres i vi i són una mostra de la versatilitat d’una recepta d’arrel tradicional. Igualment, cada restaurant, com a bon prescriptor dels productes de la comarca, recomana acompanyar l’àpat amb un vi específic, produït sota el segell de la Denominació d’Origen Empordà.

La campanya actual s’està promocionant a Roses, a l’Empordà, a comarques veïnes com la Garrotxa, Osona , Ripollès i Gironès, a la revista Cuina i al sud de França (on la campanya coincideix amb la setmana de vacances de Tots Sants), amb anuncis de premsa i un espot publicitari a xarxes socials, cinemes i televisió.

Un espot per promocionar el Suquet arreu

Coincidint amb la campanya d’enguany, aquest matí s’ha presentat al teatre municipal de Roses el nou material audiovisual de promoció del Suquet de Peix, que des d’avui es difondrà a través de xarxes i que servirà també com a material de reforç en les nombroses fires i campanyes de comunicació que Roses duu a terme al llarg de tot l’any.

El material consta d’un espot de 2 minuts de durada i una versió més breus per a xarxes de 20 segons, realitzats per l’equip de la productora audiovisual figuerenca Digital State, i ha comptat amb la col·laboració del xef Rafa Zafra del restaurant Estimar. La regidora de Turisme de Roses, Montse Mindan, ha agraït “la implicació del cuiner i ha destacat la importància d’accions com aquesta per portar el nom de Roses, l’excel·lència de la seva gastronomia basada en producte km 0 i de qualitat de la seva llotja”, arreu del món. Per això, ha afegit, “enguany hem destinat recursos extraordinaris amb la realització d’aquests vídeos i una important campanya de comunicació que s’estendrà per tot l’Estat i sud de França”.

Aquesta campanya pren el relleu a la Fira de la Cervesa Artesana & Music i a la Ruta de les Tapes de Roses celebrades recentment, amb una nova mostra de què la bona gastronomia és un important reclam per visitar i gaudir de l’encant de la tardor a Roses i del seu excepcional patrimoni cultural i natural.
En aquest sentit, la regidora de Turisme ha manifestat que “el Suquet de Peix de Roses ha de ser un dels pal de paller com a vila gastronòmica i que arribi a ser conegut arreu com ara ho són l’Anxova de l’Escala o la Gamba de Palamós”.

El plat dels pescadors de Roses

La gastronomia de Roses està marcada per un antic i senzill plat elaborat tradicionalment pels pescadors. Un plat tan senzill com bullir peix acabat de pescar amb patates ha experimentat una important evolució i, amb el pas del temps aquesta recepta s’ha anat enriquint amb la incorporació de productes típicament mediterranis fins assolir l’excel·lència.

Entre els entrants, podran degustar-se plats com tartar de salmó, pop a la gallega, cloïses a la planxa, croquetes de confit d’ànic i ceps amb maionesa de soja… mentre que entre les diferents propostes de Suquet de Peix, el comensal podrà escollir entre suquet amb rap, lluerna i gambes; de rap amb gambes i cloïsses; de congre amb all i oli negat; de rap, llobarro, lluç, gambes, escamarlans, sèpia i calamar…

El maridatge perfecte per a aquests menús el posaran els vins de la DO Empordà, amb propostes com Blanc Flor 2020 (bodega Rigau Ros), Garoina (bodega Oliveda), Orlina (Cooperativa de Espolla), Mas Airós (bodega Perelló), Sàtirs (bodega Arché Pagès), Cigonyes (bodegas Peralada), o Sinols (bodega Empordàlia).

La informació detallada sobre els restaurants , els menús i les bases del sorteig es troba al portal web de Turisme de Roses: www.visit.roses.cat i també en els tríptics que es distribuiran a la Oficina de Turisme i a diversos establiments de Roses.