Mes de paraules

Roses lliura els diplomes als nens i nenes que han participat a les escoles esportives “perquè ho han fet súper bé”

Escoles esportives de Roses
Regidora, monitores i participants de les escoles esportvives de Roses en l'acte de lliurament dels diplomes

Unes escoles esportives que han estat condicionades per la pandèmia, per la qual cosa els petits participants han complert de manera excel·lent amb les mesures de seguretat

Nens i nenes que van nèixer els anys 2015-16 (P4 i P5) i d’altres nascuts els anys 2013-2014 (1er i 2on de Primària), tots estudiants de l’Escola Jaume Vicens Vives, l’Escola Narcís Monturiol, l’Escola Montserrat Vayreda, l’Escola Els Grecs i Centre Escolar Empordà, van iniciar al mes d’octubre passat les activitats emmarcades dins el programa d’Escoles Esportives impulsat per l’Àrea d’Esports de l’Ajuntament de Roses.

Unes escoles esportives, que a causa de la pandèmia “han estat tot un repte, ja que van començar l’any passat al mes d’octubre, tot just quan les restriccions per contenir la Covid-19 es van endurir i vam haver d’aturar-les fins aquest passat mes de març, que conclouen ara de manera molt positiva”, ha manifestat la regidora d’Esports i Joventut, Vero Medina.

I ahir dilluns, en un acte que es va celebrar al Pavelló Municipal d’Esports, se’ls va fer entrega d’un diploma acreditatiu per part de la mateixa regidora i les encarregades de desenvolupar les activitats, les monitores Eva i Dolors Pujol i Núria Francisco.

Uns diplomes que la mainada s’ha fet mereixedora “perquè ho han fet molt bé, els nens i nenes sabien que havien de rentar-se les mans i que havien de fer les activitats amb mascareta, per tant, el mínim que es mereixen és donar-les un diploma i unes bossa de caramels”, ha indicat Medina.    

Cal a dir que aquestes escoles esportives s’han dividit en dos grups, el primer, l’Escola Psicomotriu, dirigida als més petits, de 4 a 5 anys, i que ha consistit en un treball de formació i desenvolupament dels aspectes motrius bàsics a través de les seves accions corporals, com ara, jugar, saltar o manipular objectes. Activitats amb les que adquireixen intuïtivament els aprenentatges necessaris per a desenvolupar-se a l’escola i en la vida.

I el segon grup, l’Escola Preesportiva, que en aquest cas s’ha treballat en la formació i desenvolupament dels aspectes motrius bàsics mitjançant la iniciació esportiva no reglamentada dirigida als participants d’edats compreses entre els 6 i 7 anys.