S’inaugura Girocamping, el gran aparador del sector

Girocamping

El president de l’Associació de Càmpings de Girona, Miquel Gotanegra, en un moment de la inauguració

Se celebra del 6 al 9 de març al Palau de Fires de Girona, com a gran referent del sector i amb nombroses activitats  

Girocamping
El conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, durant la inauguració de Girocamping

El conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, ha presidit avui la inauguració de Girocamping, la Fira del sector del Càmping i Parcs de Vacances única en les seves característiques a l’Estat espanyol, que en aquesta segona edició incrementa un 46% el nombre d’expositors, amb 163 participants. La inauguració també ha anat a càrrec del president de l’Associació de Càmpings de Girona, Miquel Gotanegra; l’alcalde de Girona, Carles Puigdemont; i el vicepresident de la Diputació de Girona i diputat d’Acció Territorial, Miquel Calm.

La presència internacional té cada vegada més pes. Aquest any  hi participen quinze empreses franceses, mentre que l’any passat n’hi havia tre. També hi participen empreses alemanyes, una de Suïssa i una anglesa i  hi ha una representació molt important d’Holanda amb la participació a les jornades del director de la secció de càmpings de l’Automòbil Club holandès ANWB.

Girocamping, que es pot visitar fins al 9 de març al Palau de Fires de Girona,  s’ha consolidat com a referent del sector del càmping i dels parcs de vacances del sud d’Europa. La fira està organitza per l’Associació de Càmpings de Girona, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Girona, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona i l’Agència Catalana de Turisme. Els visitants de la Fira podran tenir informació d’uns 340 càmpings que hi estaran directament representats o per mitjà de les diferents associacions autonòmiques de l’Estat espanyol.

Girocamping és l’única fira amb el format mixt, tant pel professional de càmpings com pel client dels càmpings,  amb  una exposició de caravanes, autocaravanes bungalous, accessoris, etc. La primera edició va reunir 111 expositors i va ser visitada per unes 15.000 persones. La fira  ocuparà 6.500 metres quadrats d’exposició dins el recinte firal i 5.500 metres quadrats més a l’exterior.

Premis Jaume Genover i Roig

Una de les novetats importants d’aquesta edició és el lliurament dels premis Jaume Genover i Roig, en honor de qui va  presidir durant 22 anys l’Associació de Càmpings de Girona. Aquest reconegut empresari, que el 2010 va rebre la Medalla al Mèrit Turístic de Catalunya i va dedicar tota una vida al sector amb una aposta clara per la qualitat de l’oferta, va morir el febrer de 2012 als 78 anys. Jaume Genover i Roig va ser el pioner en promoure els càmpings gironins a Europa. L’Associació de Càmpings de Girona li vol fer ara un nou reconeixement amb uns premis que portaran el seu nom i que es lliuraran en el decurs del Sopar de Gala que es durà a terme durant la celebració de Girocamping.

En el marc de Girocamping s’ha previst un WorkShop organitzat per la UdG, per tal de posar en contacte empresaris turístics amb estudiants de la Facultat de Turisme que busquin feina en algun establiment del sector. També hi haurà un WorkShop del Club de Turisme Actiu, organitzat pel Patronat de Turisme Costa Brava Girona conjuntament amb l’Associació de Càmpings de Girona.

Fira de referència

Girocamping s’ha consolidat com a fira de referència del sector dels Càmpings i Parcs de Vacances del sud d’Europa. Aquesta segona edició és un gran aparador del sector que ofereix la possibilitat als visitants de viure una autència experiència, amb un gran nombre d’activitats que reprodueixen l’oferta real.

Recrear el món del Càmping

Girocamping
El president de l’Associació de Càmpings de Girona, Miquel Gotanegra, en un moment de la inauguració

Girocamping ofereix un gran nombre d’activitats durant els quatre dies de durada de la fira entre les quals destaca  unes jornades tècniques per a professionals (els dos primers dies), la celebració de l’assemblea de la Federació Catalana de Càmpings, de l’Associació de Girona, de la Federació Espanyola d’Empresaris del Càmping, la junta de l’associació de càmpings de muntanya i també es farà un sopar de gala.  La idea de la Fira és recrear tant com es pugui tot el que es pot trobar en un càmping: com són caravanes, tendes de campanya, habitatges mòbils, bungalows, remolcs de caravanes … Per primer cop el sector de les caravanes i autocaravanes hi serà present de manera significativa. Per aconseguir que el visitant pugui viure l’experiència d’una estada en un càmping s’han organitzat, entre altres activitats, desfilades de mascotes de càmpings, inflables, circuits de ponis, una gimcana familiar aprofitant la commemoració de l’any mundial de la família, i hi haurà una pista de voleiplatja. A Girocamping es podrà viure una autèntica recreació del món del càmping, amb zones d’activitats, restauració i pistes poliesportives. A  més, s’ha organitzat un sorteig de 50 nits en un bungalow, entre les diferents accions que es portaran a terme.

La fira té com a objectiu entre d’altres,  de donar a conèixer el  món del càmping i fer saber que és el destí ideal per a unes vacances, o una escapada en família,  ja que en aquests establiments s’hi poden trobar instal·lacions esportives, parcs  infantils, activitats d’animació i grans espais verds perquè els nens puguin passejar, anar  en bicicleta i tot això en un entorn natural, privilegiat i segur.

Novetats del sector

A Girocamping  es poden veure les últimes novetats  i tendències del sector. Les empreses que hi exposen  presenten els nous models de bulagows, mobilhomes i autocaravanes. Destaca la participació d’una empresa de Girona i una altra de Lleida que porten cases de fusta de disseny amb un nivell de confort magnífic. Els primers dos dies la Fira està orientada bàsicament als professionals i el cap de setmana al públic en general.

L’Associació de Càmpings de Girona subratlla l’alt nivell de qualitat dels càmpings gironins, reconeguts a nivell internacional. A la demarcació hi ha meitat dels millors càmpings de tot l’Estat espanyol, tal i com reconeixen diverses guies. En concret, set càmpings gironins tenen la màxima qualificació de cinc estrelles, el prestigiós  guardó “Best Càmping 2014” segons els Automòbils Club Alemany ( ADAC) i l’holandès ANWB.  A tot l’Estat espanyol s’han reconegut aquest any 15 càmpings. Els càmpings guardonats aquest any són Les Medes de l’Estartit, Cypsela Resort de Pals, Mas San Josep de Santa Cristina d’Aro, El Delfín Verde de Torroella de Montgrí, La Ballena Alegre, l’Àmfora, i les Dunes de Sant Pere Pescador. A Catalunya han rebut aquest reconeixement 12 càmpings.

A aquests premis s’hi suma el que va rebre el 21 de febrer el camping Aquarius de Sant Pere Pescador, guardonat amb l’únic premi per a l’Estat espanyol del DCC (Deutscher Camping Club), el principal club de caravanistes alemany. Aquests premis s’atorguen des del 1996 a un sol càmping seleccionat per país i es concedeixen en base a les valoracions dels clients. El premi es va entregar a la fira internacional Viatges i Turisme, Càmping i Caravaning d’Essen (Alemanya).

L’Associació  de Càmpings de Girona és la més antiga d’Espanya, representa el 25% de la Federación Española de Empresarios de Camping. Compta amb 75 càmpings associats amb un total de 119.308 places d’allotjament, el 87,4 per cent del total de la demarcació, una xifra que situa al sector com la primera oferta turística reglada. La fira és una aparador del sector que representa una bona oportunitat per donar a conèixer aquesta opció  de vacances, que cada cop disposa de millors ofertes i es posiciona com a un referent per a les famílies a l’hora de triar les seves vacances.

Més de 7’5 milions de pernoctacions

Els càmpings de les comarques de Girona han generat durant el 2013 més de 7’5 milions de pernoctacions, una xifra similar a la de l’any anterior. És una dada important si es té en compte que els 77 per cent dels càmpings estan tancats durant la temporada d’hivern.

Pel que fa a l’activitat econòmica dels càmpings de la demarcació, el sector  genera  uns ingressos anuals en allotjament de 149 milions d’euros i 26 milions en serveis. A més,  deixa  un impacte econòmic fora dels establiments de més de 206 milions d’euros. Així doncs, l’impacte econòmic total del sector del càmping a Girona és de més de 381 milions d’euros.

Segells de qualitat i reconeixements

Els càmpings de les comarques gironines han estat pioners en l’aplicació de sistemes de gestió ambiental orientats a la conservació del medi ambient, l’estalvi energètic, el reciclatge dels residus i de processos d’avaluació de la qualitat dels seus serveis. Són els que disposen de més segells de qualitat de tot Espanya i els que han rebut més guardons i reconeixements a nivell europeu.  Es tracta d’un model d’oferta turística del tot respectuós amb el medi ambient.

El perfil del campista que visita el territori gironí correspon majoritàriament a famílies del centre d’Europa, sobretot alemanys i holandesos, que valoren molt el fet de poder gaudir d’un espai en plena natura amb tots els serveis i d’activitats lúdiques i esportives adreçades a tota la família.

Els empresaris dels càmpings de les comarques gironines  han ampliat cada cop més l’oferta d’activitats lúdiques i esportives i de serveis als clients. Un dels objectius del sector és potenciar el turisme de càmping de l’Estat espanyol i de França. Girocamping és un referent clau que contribueix a aquest objectiu.