Santa Margarida escalfa motors per a la seva primera cursa popular amb un vídeo promocional

1ª Cursa popular de Santa Margarida
Dos fotogrames del vídeo promocional de la 1ª Cursa popular de Santa Margarida, realitzat per Grop Audiovisual

L’Associació Veïnal de Santa Margarida ha estrenat un vídeo per animar a participar en la 1a Cursa Popular 5K, realitzat gratuïtament per Grop Audiovisuals en suport a l’entitat de veïns

L’Associació Veïnal de Santa Margarida continua ultimant els preparatius per a la gran festa que celebrarà aquest dissabte, 26 de setembre, i ho fa promocionant una de les principals novetats d’aquesta edició: la 1a Cursa Popular 5K Santa Margarida, que a les 9 del matí serà l’encarregada de donar el tret de sortida a tota una jornada d’activitats.

Per animar els rosincs, veïns i visitants a calçar-se les sabatilles i prendre part en aquesta primera edició, l’Associació ha publicat un vídeo promocional de 40 segons (que es pot veure a sota) que recorre diferents espais de Santa Margarida i recorda les principals dades de la prova: dissabte 26 de setembre, 5 quilòmetres, 17 euros d’inscripció i la possibilitat d’apuntar-s’hi a través de Curses.cat.

Una peça audiovisual que, més enllà de promocionar la cursa, ha suposat també un nou gest de suport cap a l’Associació Veïnal de Santa Margarida. El vídeo ha estat realitzat per Grop Audiovisual, empresa que, coneixedora dels limitats recursos econòmics amb què compta actualment l’entitat per organitzar totes les activitats de la festa, ha decidit fer la feina de manera totalment desinteressada i no cobrar per la seva realització.

Un gest que l’Associació Veïnal agraeix especialment i que se suma a la implicació que durant les darreres setmanes han mostrat nombroses empreses, comerços, establiments i professionals de Santa Margarida i de Roses per fer possible la celebració.

Una cursa oberta a corredors i caminants

La 1a Cursa Popular 5K Santa Margarida tindrà un recorregut de cinc quilòmetres, pràcticament tot sobre asfalt i completament planer, concebut perquè no sigui una prova reservada únicament als corredors habituals. Qui vulgui fer-la caminant també hi podrà participar, reforçant així el caràcter popular amb què neix la iniciativa.

La sortida i l’arribada estaran situades al pàrquing del passeig Marítim, a l’entorn del carrer del Port Reig, punt que posteriorment concentrarà bona part de les activitats de la festa.

El circuit, consensuat amb la Policia Local de Roses, transcorrerà per diferents punts de Santa Margarida. La major part serà sobre asfalt i només inclourà aproximadament un quilòmetre i mig per un camí de terra compactada. A més, s’han evitat els girs de 180 graus per aconseguir un traçat més còmode i fluid.

La inscripció, com es s’esmenta en el vídeo, té un preu de 17 euros i inclou motxilla, samarreta i refrigeri, mentre que hi haurà trofeus per als primers classificats de les diferents categories femenines i masculines.

Inscripcions fins a l’últim moment

Les persones que encara estiguin dubtant tindran temps pràcticament fins al tret de sortida. Les inscripcions en línia a Curses.cat estaran obertes fins aquest divendres, 25 de setembre, i l’organització també permetrà inscriure’s presencialment dissabte al matí, abans de començar la cursa.

Com ja va explicar Donaciano Olivas, veí de Santa Margarida i impulsor de la prova, <.

La gestió tècnica de la cursa, les inscripcions, els dorsals i el cronometratge aniran a càrrec de Curses.cat, mentre que la iniciativa està organitzada per l’Associació Veïnal de Santa Margarida amb el suport de nombrosos patrocinadors i col·laboradors.

Del 5K a tota una jornada de festa

El mateix vídeo promocional recorda que la cursa serà només el començament de la festa de Santa Margarida. Un cop creuada la línia de meta i celebrat el lliurament de premis, l’activitat continuarà durant tota la jornada amb arrossada popular, música, actuacions, ball, rifes i servei de bar, entre altres propostes.

D’aquesta manera, l’esport serà l’encarregat d’obrir una festa amb la qual l’Associació Veïnal vol reunir veïns de Santa Margarida, rosincs i visitants, i que enguany incorporarà per primera vegada una cursa popular al seu programa.