SOM Roses demana a l’Ajuntament de Roses preparar un pla d’accions per reduir la pols a les Fires i garantir un esdeveniment més saludable el 2026
El grup municipal SOM Roses, a través del seu portaveu Joan Plana, ha registrat una instància a l’Ajuntament de Roses per tal que es prepari un pla d’accions de cara a les Fires del 2026 que permeti reduir la presència excessiva de pols i garantir unes Fires més segures, saludables i accessibles per a tothom.
Segons el grup municial, diversos assistents els van traslladar que durant les darreres Fires, celebrades en el marc de la Festa Major de Roses, es va detectar un augment significatiu de pols ambiental, que va provocar molèsties i problemes de salut com ara tos, laringitis i expulsió de mucositat amb restes de sorra.
Aquesta situació, assenyalent des de SOM Roses, “pot resultar especialment greu en persones amb afeccions respiratòries, que es poden veure privades de gaudir plenament de la festa”.
Per aquest motiu, des del partit republicà de Roses proposen estudiar alternatives per reduir la pols, com podria ser la
instal·lació de catifes de gespa artificial —tal com ja es fa en esdeveniments com el Festival Mediterránea— o altres mesures viables que permetin minimitzar aquest problema.
“Les Fires són un moment clau de celebració i trobada ciutadana, i hem de vetllar perquè tothom les pugui gaudir sense riscos per a la salut”, ha manifestat el portaveu de SOM Roses, Joan Plana.