Comunió entre totes les parts implicades en l’organització del Carnaval de Roses per solucionar els problemes sorgits per a que en un futur la festa de disfresses sigui millor
Aquest passat divendres, l’Ajuntament de Roses va convocar als caps de colla del Carnaval de Roses per tal de fer una valoració de la festa. Per part del consistori hi era, evidentment, la regidora de Cultura i Festes, Sílvia Ripoll, acompanyada de la regidora de Seguretat Ciutadana, Olga Simarro, i de dos regidors que no tenen res a veure amb la festa, però que es van implicar en l’organització durant la seva celebració, com són el regidor d’Infraestructures, Serveis Públic i Medi Ambient, Lluís Espada, i la regidora d’Economia i Hisenda, Joana Pérez, a més de l’assessor de Cultura, Juan Manuel Fernández.
La reunió, que es va celebrar amb la presència de l’alcalde de Roses, Josep Maria Martínez, i altres regidors de l’equip de Govern, la va encetar Ripoll demanant “disculpes a les tres colles que es van quedar sense menjar arròs, i per això, tot i que no pot compensar l’emprenyament de no haver-lo pogut menjar, els hi tornem els diners”, per tot seguit fer entrega de l’import pagat al representants de les colles Kampikipugui, Torracastanyes i Passats de rosca.
La regidora de Cultura i Festes, seguidament, va voler fer unes propostes per consensuar en les pròximes reunions del Consell de Carnaval, com ara “composar un jurat professional i un altre de popular, com es fa a la Ruta de les Tapes, per decidir els guanyadors, ja que hem sentit alguna queixa al respecte”. Sílvia Ripoll també va proposar canviar el format del sorteig dels números de sortida de les desfilades perquè no torni haver-hi cap problemàtica com va succeir en l’últim, “per tant, estaria bé mirar si podem implementar un sorteig electrònic, i així evitar possibles errors humans”. Pel que fa al dia de l’arrossada, va suggerir que en lloc de servir-lo a les taules, que siguin els caps de colla que vagin a recollir-lo i portar-lo a taula”. A més, Sílvia Ripoll, també va afirmar que seria una bona idea “posar el número de sortida de cada carrossa en el port a l’igual que es fa a les portes de la Ciutadella, per a que quedin millor col·locades”.
Aquestes propostes i de si continuar premiant a 15 colles, o menys, perquè puguin escollir els primers el número de sortida de les desfilades, o mirar que les colles amb mainada no surtin de les últimes, entres d’altres diferents temes, són les que s’hauran de debatre en les pròximes reunions del Consell de Carnaval.
Una empresa de seguretat i vigilància que va deixar molt que desitjar
La valoració que es va fer del Carnaval, va ser positiva, on a part de l’agressió que va patir un integrant de la colla Fins que ens fotin fora, amb el resultat d’una fractura cranial, no es produir cap incidència greu a destacar en una festa tant multitudinària com és el Carnaval de Roses.
És evident, i tothom està d’acord, que la seguretat en el port s’ha millorat com de la nit al dia, on les incidències brillen per la seva absència, però els caps de colla van afirmar que no passa el mateix a les afores dels altres dos centres neuràlgics de la celebració com són l’envelat i, sobretot, el Pavelló d’Esports, on l’exterior hi van haver diverses baralles, bretolades i tot tipus d’incivisme, com pujar a sobre els vehicles estacionats.
El servei seguretat de la Policia Local i els Mossos d’Esquadra, van anar fent rutes per aquests tres indrets, però malauradament, per manca d’efectius, no poden ser a tot arreu i a tota hora. Així que pel tema de la seguretat, així com la vigilància de les carrosses a l’antic càmping Bahia, els caps de colla van descarregar responsabilitats sobre l’empresa encarregada d’aquests dos aspectes.
Per exemple, i només esmentarem un, el que va comentar un cap de colla sobre l’omissió de funcions dels treballadors (d’alguns, no de tots, ja que com en tota empresa hi ha de bons i mals treballadors) d’aquesta empresa: A les dues de la matinada del diumenge de Carnaval un noi va entrar al recinte de l’antic càmping Bahia, on són estacionades les carrosses. Se’n va anar a una. Li va desmuntar tot l’aparell de música, el va carregar en una furgoneta i es va marxar. I tot això tenint com a testimonis als membres de l’empresa d’encarregada de vigilar el recinte. Sortosament, el noi no era cap lladre, perquè si ho fos s’hagués emportat “de franc” tots els altaveus i la resta de l’equip de música sense que cap membre de encarregat de la vigilància del recinte li preguntés absolutament res, ni li demanés qui era ni què feia en allà a altes hores de la matinada. Com deia aquell, “si eso, ya mañana” deurien pensar els vigilants.
Els representants de les colles, en definitiva, van voler dir que alguns dels treballadors/es de l’empresa de seguretat i vigilància no complien amb la seva funció. Per aquest motiu, des de l’Ajuntament de Roses, conscients d’aquesta realitat, es va dir que tenen pendent una reunió amb aquesta empresa “de la qual teníem bones referències, per això la vam contractar”, per traslladar-li totes les queixes rebudes.
Un altre cap de colla, integrant actualment del Consell de Carnaval, va afirmar que “el Consell ha d’estar més a prop de les colles, ja que no pot ser que prenguem decisions amb l’Ajuntament i que després no tinguem una reunió per comunicar-li a la resta de les colles que no hi són al Consell, és un error que s’ha d’esmenar”.
Aquesta afirmació, que hagi més comunicació amb totes les colles perquè siguin partícips de les decisions preses pel Consell i “el compromís d’anar fent reunions perquè tothom pugui dir la seva”, expressat per la regidora de Cultura i Festes, va deixar palès que totes les parts implicades en l’organització del Carnaval de Roses volen anar tots a una per assolir que la festa de disfresses sigui cada any millor.